Sunday 24 April 2016

Bayarlah diri anda dahulu...


Entri 30
Teks : Mohd Azhar Awang
Foto: Puan Ainon Mohd

 
Melayari Facebook hari ini, saya terjumpa akan keluh kesah sepertimana diatas yang dikongsikan oleh Puan Ainon Mohd. Kita selalu mendengar keluh kesah seperti ini akan tetapi dimanakah tindakan kita sendiri supaya perkara yang sama tidak berlaku kepada kita dan keluarga kita. Nasihat saya. belajarlah menyimpan. Bila kita menerima duit gaji setiap bulan...please pay yourself first. Bayarlah diri anda dahulu sebelum anda membayar semua yang lain. Jangan sampai nasi sudah menjadi bubur.
 
Jika hendak menyimpan, menyimpanlah di Public Mutual. Dengan pengalaman Public Mutual selama hampir 40 tahun dari segi menolong orang ramai untuk menyimpan dan dengan penguasaan pasaran hampir 50 peratus, In Sha Allah anda tidak akan tersilap.
 
Apakah maksud penguasaan pasaran hampir 50 peratus ini? Maksudnya, dari 10 orang yang menyimpan di unit amanah swasta,... 5 orang memilih untuk menyimpan di Public Mutual. Dan suara 50% ini In Sha Allah tidak tersilap.

Dan apakah maksud pengalaman hampir 40 tahun? Maksudnya, Public Mutual terus mendapat kepercayaan orang ramai tahun demi tahun kerana jika tidak mendapat kepercayaan orang ramai, sudah tentu sudah lama Public Mutual terpinggir dari industri unit amanah ini. Juga In Sha Allah, kepercayaan yang telah berlangsung selama 40 tahun tidak tersilap.
 

No comments:

Post a Comment