Wednesday 4 May 2016

Penguasaan pasaran Public Mutual terus meningkat kepada 50.1%

Entri 36
Teks: Mohd Azhar Awang


Melayari sistem UTC Connect hari ini, saya terbaca bahawa Public Mutual telah mempunyai penguasaan pasaran 50.1%. Di dalam persaingan yang agak kompetitif, mempunyai separuh penguasaan pasaran membuktikan bahawa Public Mutual terus mendapat kepercayaan orang ramai yang mengamanahkan simpanan dari hasil titik peluh mereka kepada Public Mutual untuk mencapai berbagai matlamat kewangan mereka.

Merujuk kepada penulisan saya bertarikh 24hb April 2016, bermakna penguasaan pasaran oleh Public Mutual adalah terus meningkat. Ingin saya tegaskan sekali lagi di sini, jika hendak menyimpan, menyimpanlah di Public Mutual. Dengan pengalaman Public Mutual selama hampir 40 tahun dari segi menolong orang ramai untuk menyimpan dan dengan penguasaan pasaran melebihi 50 peratus, In Sha Allah anda tidak akan tersilap.
 
Apakah maksud penguasaan pasaran melebihi 50 peratus ini? Maksudnya secara kasar, dari 10 orang yang menyimpan di unit amanah swasta, 5 orang memilih untuk menyimpan di Public Mutual. Dan suara 50% ini In Sha Allah tidak tersilap.
 
Dan apakah maksud pengalaman hampir 40 tahun? Maksudnya, Public Mutual terus mendapat kepercayaan orang ramai tahun demi tahun kerana jika tidak mendapat kepercayaan orang ramai, sudah tentu sudah lama Public Mutual terpinggir dari industri unit amanah ini. Juga In Sha Allah, kepercayaan yang telah berlangsung selama 40 tahun tidak tersilap.

* Sistem UTC Connect adalah sebuah sistem yang diberi percuma kepada Perunding Unit Amanah di bawah Public Mutual untuk melihat paparan terkini akan jualan mereka, komisyen yang diterima oleh Perunding Unit Amanah, lapuran penilaian risiko pelanggan-pelanggan, jumlah insurans percuma yang ditawarkan kepada penyimpan-penyimpan yang layak, aktiviti-aktiviti yang dirangcangkan bagi setiap cawangan  dan sebagainya.
 

No comments:

Post a Comment